رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست اعضاء هیئت مدیره کانون مددکاران اجتماعی پس از شنیدن دغدغه های کاری این تشکل صنفی، درخصوص شکل‌گیری مراکز «+زندگی» و اصلاح فرایند برخی از فعالیت های سازمان به تشریح این نوع فعالیت ها در سازمان بهزیستی پرداخت.

به گزارش مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور؛  دکتر «وحید قبادی‌دانا» در این نشست با تشریح لزوم فعال سازی مراکز خدمات بهزیستی گفت: راه اندازی مراکز «+زندگی» که وظیفه پاسخگویی، راهنمایی و ارائه خدمات سطح اول سازمان بهزیستی را به مردم دارند در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هدف نهایی سازمان بهزیستی ارائه خدمت مطلوب به جامعه هدف است، افزود: باید از فرصت‌های موجود استفاده کنیم و به سمت بهینه‌کردن شرایط برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف حرکت کنیم.

دکتر قبادی‌دانا با بیان اینکه شاکله فعالیت های سازمان بهزیستی کشور بحث مددکاری اجتماعی است، گفت: ساختاری که برای مراکز مثبت زندگی دیده شده است بر مبنای مددکای اجتماعی و فناوری اطلاعات است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه راه اندازی مراکز «+زندگی» تکلیف قانونی بند ۴ ماده ۲۶ و ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور است که تا امروز مغفول مانده، ادامه داد: مراکز مثبت زندگی درگاه ارائه خدمات اولیه توسط بهزیستی به جامعه هدف و ارائه خدمات لازم در راستای سلامت اجتماعی به آحاد مردم است.

وی یادآور شد: تاکنون ۲۲ فعالیت مختلف که می تواند در ایم مراکز ارائه شود، احصاء شده و برای آنها آئین‌نامه و شیوه نامه تدوین خواهد شد.

وی با طرح این سوالات که آیا شبکه سلامت اجتماعی در کشور وجود دارد؟ پوشش سلامت اجتماعی در موضوعات اجتماعی کشور چقدر است؟ و پوشش خدمات کلینیک‌های مددکاری چه مقدار است؟ تصریح کرد: ما با راه‌اندازی مراکز کشوری خدمات پلاس زندگی به دنبال فعالیت‌های ‌ادامه‌دار و یک ریل‌گذاری با تکیه بر گذشته برای رفع مشکلات آینده هستیم.

دکتر قبادی دانا در خصوص بازبینی فرآیند فعالیت های سازمان نیز گفت: بازبینی و ادغام برخی از فعالیت های سازمان در راستای پرهیز از موازی‌کاری‌های بین‌دستگاهی و درون‌سازمانی است؛ بر این مبنا فعالیت‌های مختلفی که در سازمان به سبب تعدد آنها به درستی انجام نمی شد، توسط کارشناسان حوزه های مختلف احصاء شد و پس از بازنگری ریزفعالیت‌ها و تصویب در شورای معاونان سازمان، مشمول ادغام، تجمیع و یا جابجایی خواهند شد.

همچنین در ابتدای این نشست «هاشم مهدی زاده» رئیس هیئت مدیره کانون مددکاران اجتماعی با ارائه گزارشی از خدمات کلینیک های مددکاری در کشور با تاکید بر اینکه بهزیستی از مددکاران اجتماعی شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر در ۶۰۰ کلینیک با ۳ هزار پرسنل به ۱۵۰ هزار پرونده ارائه خدمت می‌کنیم.

وی با ابراز نگرانی از تعطیلی کلینیک های مددکاری در پی راه اندازی مراکز «+ زندگی» اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش طلاق در کشور را از موفق ترین فعالیت های این کلینیک ها دانست.

در پایان این جلسه نیز مقرر شد نظرات تخصصی کانون مددکاران اجتماعی در خصوص مراکز «+ زندگی» در جلسات تخصصی با حوزه فناوری اطلاعات بررسی شود.

گزارش دومین دیدار اعضای هیئت مدیره کانون مراکز مددکاری اجتماعی با رئیس سازمان بهزیستی کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسعه و پشتیبانی: مددکاری اجتماعی ایرانیان